Cestovné poistenie alebo najčastejšie „čo mám robiť, keď“

Chystáte sa na zaslúženú dovolenku a riešite uzavretie cestovnej poistky? Jedine dobre pre vás! Rovnako dôležité je ale informovať sa dopredu o tom, ako postupovať v dôležitých situáciách alebo pri škodových udalostiach – počas totiž nebýva času nazvyš a šťastie praje pripraveným. Prejdite si s nami najčastejšie krízové ​​scenáre a uložte si do pamäte, ako počas nich postupovať. Na uzavretie cestovnej poistky dnes už nemusíte na kamennú pobočku vybranej poisťovne a tam pol hodiny rokovať s nie príliš ochotným pracovníkom. Využite ponuky internetových porovnávačov, ktoré majú ako jedinú unikátnu možnosť poisťovne medzi sebou porovnať – av tom sa skrýva ich najväčšia výhoda. Online porovnávací portály ponúkajú aj prakticsafaké kalkulačky, ktoré vám pomôžu zorientovať sa v priebehu niekoľkých málo minút na trhu s poistnými produktmi av cenových ponukách jednotlivých poisťovacích ústavov. Zároveň ku všetkým poisťovniam pristupujú rovnako, nikomu nenadržiavajú a vďaka tomu sa môže každý spoľahnúť na to, že ponuka riešení je skutočne férová a proklientská.

Čo robiť, ak vám niekto spôsobí škodu na dovolenke

Najlepší postup je požiadať vinníka o protokol dokumentujúci čo najpresnejšie, ako k udalosti došlo a čo sa stalo. Protokol by mal určite obsahovať identifikáciu vinníka, minimálne meno, adresu bydliska, telefón a číslo pasu alebo obdobného dokumentu. V ideálnom prípade aj číslo jeho poistnej zmluvy. Ak je to relevantné, pripojte k protokolu náčrt udalosti. Protokol musí byť podpísaný oboma stranami.

Čo robiť v prípade nehody, keď nepoznáte miestny cudzí jazyk

Pokiaľ nehovoríte s vinníkom rovnakým jazykom, napíšte svoju verziu udalosti v slovenčine a podpíšte iba túto časť. Vždy kontaktujte asistenčnú službu a vyžiadajte si tlmočníka – máte na to právo na základe platnej legislatívy.

Ako fungujú asistenčné služby

Asistenčná služba je veľkou výhodou komerčného poistenia. Zabúdať na poistenie by nemali predovšetkým tí cestovatelia, ktorí neovládajú jazyk destinácie, do ktorej cestujú, a predpokladajú, že by komunikácia s niektorými inštitúciami mohla byť problematická. Služba je súčasťou prakticky akéhokoľvek základného poistenia a číslo na túto službu býva uvedené na kartičke, ktorú obdržíte pri dojednaní cestovného poistenia.

Ako nahlásiť škodovú udalosť po návrate domov?

Po príchode do Slovenskej republiky kontaktujte poisťovňu telefonicky, osobne alebo navštívte ich internetové stránky a postupujte podľa konkrétnych inštrukcií. Hlásenie poistnej udalosti neodkladajte a nahláste ju čo najskôr po príchode zo zahraničia.

Publikované: 10. 08. 2022

Kategória: Dovolenka a cestovanie

Autor: Adéla Bumbálková